1. Opis elementów na stronie
Menu podmiotowe – menu zawierające odnośniki do dokumentów pogrupowanych według indywidualnych kryteriów wystawcy dokumentów, np. według struktury organizacyjnej instytucji-posiadacza Biuletynu.
Menu przedmiotowe – menu zawierające odnośniki do dokumentów pogrupowanych według kryteriów merytorycznych, np. struktury spraw z zakresu kompetencji instytucji-posiadacza Biuletynu.
Menu witryny - menu zawierające odnośniki do atrykułów dotyczących witryny BIP. Zawiera m. in. odnośnik do panelu administracyjnego i rejestru zmian.
Redakcja Biuletynu – odnośnik do podstrony zawierającej informację o osobach odpowiedzialnych za redagowanie Biuletynu.
Szukaj – okno modułu wyszukiwarki.
2. Nawigacja po Biuletynie Informacji Publicznej
Nawigacja na stronach Biuletynu Informacji Publicznej odbywa się za pośrednictwem aktywnych elementów „Menu”. Klikając w jeden z aktywnych elementów „Menu przedmiotowego” bądź „Menu Podmiotowego” użytkownik przechodzi do poszczególnych kategorii przypisanych do wskazanego elementu „Menu”. Na podobnych zasadach odbywa się przemieszczanie po artykułach zawartych w poszczególnych kategoriach. Kategoria, w której aktualnie znajduje się użytkownik jest wyróżniony innym kolorem w „Menu”. Na stronę główną Biuletynu użytkownik przenosi się przez odnośnik „Strona główna” - dostępny z każdego poziomu Biuletynu. Na stronę główną Biuletynu użytkownik przenosi się poprzez odnośnik zawarty w logo BIP.
3. Praca z dokumentami
Dokumenty zamieszczone w Biuletynie są dostępne z następujących poziomów:
Dostępność z poziomu „Menu”
Klikając w jeden z elementów aktywnych Menu podmiotowego, przedmiotowego lub Menu witryny użytkownik zostaje przeniesiony na podstronę zawierającą odnośniki do artykułów zawartych w danej sekcji lub kategorii a w szczególnym przypadku do pojedynczego artykułu. Kolejność publikowanych dokumentów zależy od czasu udostępnienia. Dokumenty można sortować po czasie publikacji lub tytule dokumentu.
Dostępność z poziomu modułu wyszukiwania ogólnego
Po wpisaniu jakiegokolwiek słowa bądź frazy w okno wyszukiwania pojawi się zbiór informacji o wynikach przeszukiwania. Jeżeli system odnajdzie w bazach szukane słowo lub frazę wyświetli tytuł dokumentu i fragment treści dokumentu oraz przyporządkowanie dokumentu do właściwej sekcji/kategorii. Klikając w tytuł dokumentu użytkownik zostanie przeniesiony do właściwego dokumentu.
Dostępność z poziomu Rejestru zmian.
Moduł Rejestru zmian pozwala na dostęp do informacji o rodzaju prac nad dokumentami przeprowadzanymi przez zespół redakcyjny Biuletynu. Z poziomu tego modułu użytkownik może śledzić rodzaj zmian na danym dokumencie oraz po kliknięciu w tytuł dokumentu może zostać przeniesiony do właściwego dokumentu z następującymi wyjątkami:
dokument został usunięty z biuletynu,
dokument nie został opublikowany lub jego publikacja została wyłączona,
plik (załącznik) został dodany/usunięty z Biuletynu.
Lista prezentuje modyfikowane dokumenty i zmiany z podaniem daty utworzenia/zmiany/usunięcia, tytułu i osoby dokonującej zmiany.
4. Wyszukiwanie:
Zawartość Biuletynu może być przeszukiwana z wykorzystaniem modułu wyszukującego znajdującego się w górnej części Biuletynu. Wpisanie w polu "Szukaj..." odpowiedniej frazy lub słowa kluczowego zostaniemy przeniesieni na podstronę zawierającą wyniki wyszukiwania w bazie Biuletynu. Jeśli wyników wyszukiwania będzie zbyt wiele można określić dodatkowe kryteria wyszukiwania.