Biuletyn Informacji Publicznej

Szkoły Podstawowej nr 8 im. Miłośników Ziemi Śląskiej w Rudzie Śląskiej

 

Przeszukaj BIP

Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Szkoły Podstawowej nr 8 im. Miłośników Ziemi Śląskiej w Rudzie Śląskiej

Szkoła Podstawowa nr 8 im. Miłośników Ziemi Śląskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Szkoły Podstawowej nr 8 im. Miłośników Ziemi Śląskiej w Rudzie Śląskiej.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • - filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych;
  • - niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych;
  • - dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi
  • - część plików nie jest dostępnych cyfrowo;
  • - brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów

Wyłączenia

  • -mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności;
  • - filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Marzenna Widuch.
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: 32 248 65 52

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 8 im. Miłośników Ziemi Śląskiej w Rudzie Śląskiej
  • Adres: 41-710 Ruda Śląska
    ul. Główna 1
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: 32 2486552

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Do budynku szkoły prowadzi główne wejście od ulicy Głównej 1. Bezpośrednio do budynku szkoły brak jest podjazdu dla niepełnosprawnych.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Na terenie szkoły są miejsca parkingowe, ale brak miejsc wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

Na terenie szkoły przy wejściu do budynku informacji udzielają pracownicy obsługi.

Budynek jest czterokondygnacyjny, nie posiada windy.

W budynku na każdym poziomie  (piwnica, parter, I i II piętro) znajduje się korytarz.

W budynku nie ma  dostosowań dla niepełnosprawnych.

Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym lub  psem przewodnikiem.

W szkole nie ma  możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Inne informacje i oświadczenia

Każdy ma prawo :

zgłosić uwagi dotyczące dostępności  cyfrowej strony lub jej elementu,

zgłosić żądanie dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać: dane kontaktowe osoby zgłaszającej, wskazanie strony lub elementu, którego dotyczy żądanie, wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeżeli żądanie dotyczy  udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie wniosku powinno nastąpić niezwłocznie w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu        w formie alternatywnej nie  jest możliwe, powinno nastąpić to najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

 

Witamy na stronach

 

Biuletynu Informacji Publicznej


Szkoły Podstawowej nr 8 im. Miłośników Ziemi Śląskiej

 

w Rudzie Śląskiej

 

 

 

Stosownie do art. 8 ust. 4 ustawy o dostępie do informacji publicznej informujemy, że informacje publiczne, które nie są udostępnione w niniejszym Biuletynie, można uzyskać na pisemny wniosek złożony w sekretariacie.

Załączniki:
Pobierz plik (wniosek.pdf)Wniosek o udostępnienie informacji publicznej[ ]58 kB2014-12-15 20:18
Pobierz plik (wniosek.odt)Wniosek o udostępnienie informacji publicznej[ ]26 kB2014-12-15 20:18
Pobierz plik (wniosek.doc)Wniosek o udostępnienie informacji publicznej[ ]17 kB2014-12-15 20:18

1. Opis elementów na stronie


Menu podmiotowe – menu zawierające odnośniki do dokumentów pogrupowanych według indywidualnych kryteriów wystawcy dokumentów, np. według struktury organizacyjnej instytucji-posiadacza Biuletynu.
Menu przedmiotowe – menu zawierające odnośniki do dokumentów pogrupowanych według kryteriów merytorycznych, np. struktury spraw z zakresu kompetencji instytucji-posiadacza Biuletynu.
Menu witryny - menu zawierające odnośniki do atrykułów dotyczących witryny BIP. Zawiera m. in. odnośnik do panelu administracyjnego i rejestru zmian.
Redakcja Biuletynu – odnośnik do podstrony zawierającej informację o osobach odpowiedzialnych za redagowanie Biuletynu.
Szukaj – okno modułu wyszukiwarki.



2. Nawigacja po Biuletynie Informacji Publicznej


Nawigacja na stronach Biuletynu Informacji Publicznej odbywa się za pośrednictwem aktywnych elementów „Menu”. Klikając w jeden z aktywnych elementów „Menu przedmiotowego” bądź „Menu Podmiotowego” użytkownik przechodzi do poszczególnych kategorii przypisanych do wskazanego elementu „Menu”. Na podobnych zasadach odbywa się przemieszczanie po artykułach zawartych w poszczególnych kategoriach. Kategoria, w której aktualnie znajduje się użytkownik jest wyróżniony innym kolorem w „Menu”. Na stronę główną Biuletynu użytkownik przenosi się przez odnośnik „Strona główna” - dostępny z każdego poziomu Biuletynu. Na stronę główną Biuletynu użytkownik przenosi się poprzez odnośnik zawarty w logo BIP.

 


3. Praca z dokumentami


Dokumenty zamieszczone w Biuletynie są dostępne z następujących poziomów:

  1. poziomu Menu przedmiotowego,
  2. poziomu Menu podmiotowego,
  3. poziomu Menu witryny,
  4. modułu wyszukiwania ogólnego,
  5. poziomu Rejestru zmian. 

 


Dostępność z poziomu „Menu”


Klikając w jeden z elementów aktywnych Menu podmiotowego, przedmiotowego lub Menu witryny użytkownik zostaje przeniesiony na podstronę zawierającą odnośniki do artykułów zawartych w danej sekcji lub kategorii a w szczególnym przypadku do pojedynczego artykułu. Kolejność publikowanych dokumentów zależy od czasu udostępnienia. Dokumenty można sortować po czasie publikacji lub tytule dokumentu.
Dostępność z poziomu modułu wyszukiwania ogólnego
Po wpisaniu jakiegokolwiek słowa bądź frazy w okno wyszukiwania pojawi się zbiór informacji o wynikach przeszukiwania. Jeżeli system odnajdzie w bazach szukane słowo lub frazę wyświetli tytuł dokumentu i fragment treści dokumentu oraz przyporządkowanie dokumentu do właściwej sekcji/kategorii. Klikając w tytuł dokumentu użytkownik zostanie przeniesiony do właściwego dokumentu.

 


Dostępność z poziomu Rejestru zmian.


Moduł Rejestru zmian pozwala na dostęp do informacji o rodzaju prac nad dokumentami przeprowadzanymi przez zespół redakcyjny Biuletynu. Z poziomu tego modułu użytkownik może śledzić rodzaj zmian na danym dokumencie oraz po kliknięciu w tytuł dokumentu może zostać przeniesiony do właściwego dokumentu z następującymi wyjątkami:
dokument został usunięty z biuletynu,
dokument nie został opublikowany lub jego publikacja została wyłączona,
plik (załącznik) został dodany/usunięty z Biuletynu.
Lista prezentuje modyfikowane dokumenty i zmiany z podaniem daty utworzenia/zmiany/usunięcia, tytułu i osoby dokonującej zmiany.

 


4. Wyszukiwanie:


Zawartość Biuletynu może być przeszukiwana z wykorzystaniem modułu wyszukującego znajdującego się w górnej części Biuletynu. Wpisanie w polu "Szukaj..." odpowiedniej frazy lub słowa kluczowego zostaniemy przeniesieni na podstronę zawierającą wyniki wyszukiwania w bazie Biuletynu. Jeśli wyników wyszukiwania będzie zbyt wiele można określić dodatkowe kryteria wyszukiwania.

 

 

Redaktor naczelny: Marzena Widuch
Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon: +48.32.2486552
Funkcje: Nadzór i koordynacja serwisu. Tworzenie i edycja artykułów.


Administrator: Gabriela Skrzyczek
Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon: +48.32.2486552
Funkcje Nadzór i koordynacja serwisu. Tworzenie i edycja artykułów.


Administrator techniczny: Biernat Błażej
Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon: +48.22.2123456
Funkcje: Administracja i kontrola techniczna serwisu. Edycja artykułów.

 

Ta strona używa cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

  Akceptuje używanie coocie na tej stronie.
EU Cookie Directive Module Information